BarnaSants 2025: ‘El gos la va dinyar, la ràbia es va quedar’
El BarnaSants farà l’edició número 30 coincidint amb el 50 aniversari de la mort, al llit, del dictador i assassí Franco.
“El moviment obrer i popular i les forces de la cultura, amb les nostres mobilitzacions, vam aconseguir fer avortar l’intent continuista del govern Arias-Fraga, transformar en constituents les eleccions generals del 15 de juny de 1977 i recuperar la Generalitat de Catalunya.
Però és evident que no vam poder fer dissabte. Els aparells de l’estat, bàsicament, es van quedar com estaven. Els mateixos que ens reprimien i els seus còmplices imprescindibles, van seguir avançant en el escalafón.
La ràbia, doncs, es va quedar.
Avui, molts, masses, dels seus descendents biològics i polítics segueixen ocupant llocs claus a l’aparell de l’Estat que impedeixen avançar en els anhels dels qui vam lluitar contra el franquisme: l’aprofundiment de la llibertat, la igualtat i la justícia social, per una vida plenament sobirana”.
Text: Pere Camps, director del BarnaSants
La edició número 30 del BarnaSants es durà a terme del 24 de gener a l’1 de juny de 2025.