El “Pecata beata” a OnaCat.Ràdio amb la Carola Ortiz

6 abril, 2021

La cantant i clarinetista egarenca visitarà aquest divendres la nostra emissora dins del programa “ActualiCAT” a les 9h, 13h i 19h.

“Pecata beata” (Segell Microscopi, 2021) és el tercer àlbum com a compositora [i productora] de la cantant i clarinetista Carola Ortiz. En aquest nou treball, l’artista egarenca, ha musicat poemes d’escriptores catalanes com Montserrat Abelló, Mercè Rodoreda, Víctor Català i Anna Gual, entre d’altres, per celebrar, a través dels seus versos, l’univers femení de la seva terra.

Es tracta d’un disc que abraça temes com la sensualitat i la força d’atracció de la dona, la mitologia femenina mediterrània, de bruixes i sirenes, i al mateix temps, a través de la metàfora de l’art, l’obra vol servir de guariment del passat obscur viscut per les seves ancestres, i afronta temes com ara l’exili, la por a l’abús, la solitud i la desesperació. Herències rebudes per la dona d’avui. 

Al disc hi destaquen peces com ara “Corro per la nit”. Poesia d’Anna Gual, en la qual la poeta descriu una persecució nocturna i la por derivada de la situació que Carola Ortiz ha reflectit a través de la força de la sonoritat de la música dels balcans. L’adaptació de la tràgica història entre mare i filla present a la melodia tradicional “El testament d’Amèlia” aquí a ritme de buleria i amb harmonia jazzística. “Avui les fades i les bruixes s’estimen”, de Maria Mercè Marçal, en clau de bulería contemporània amb quartet de corda, arranjada pel compositor nord-americà John King, i les percusions de tinajas i panderetes d’Aleix Tobias. El “Cant de juliol” de Víctor Català que té un aire d’humor i de cabaret. “Sirena” de Mercè Rodoreda, amb un aire d’habanera-tango, l’única cançó que compta amb la presència de tots els músics que han col·laborat al disc. “Carmeta”, una coda instrumental que porta el nom, de jove, de la iaia de Barcelona de la Carola. “Ala, Bat! Sí, adéu” un recull de versos de la poeta Rosa Pou, amiga de la compositora, que ha musicat en forma de fado.




Comments are closed.

Back to Top ↑