Notícies Foto: Guillem Roset/ACNFoto: Guillem Roset/ACN

La Perla 29 reflexiona sobre la precarietat de la restauració amb la comèdia musical ‘Artemi, el cambrer abstemi’

28 febrer, 2024

El Col·lectiu Pedant a Missa i Repicant presenta un vodevil amb vers, humor i influències bíbliques i dels Pastorets.

La Perla 29 i el Col·lectiu Pedant a Missa i Repicant han presentat aquest dimecres el muntatge ‘Artemi, el cambrer abstemi’ que es podrà veure del 7 al 24 de març al Teatre La Biblioteca de Barcelona. Es tracta d’una comèdia musical amb vers que en format vodevil reflexiona sobre la restauració i la precarietat de l’ofici de cambrer. A través de l’humor es planteja una realitat “trista” amb constants entrades i sortides de personatges i amb influències bíbliques i dels Pastorets. Amb dramatúrgia de Quim Carandell i Lluc Valverde, el muntatge està dirigit pels autors del text i per Laura Roig i amb un repartiment amb Helena Barba, Gabriel Bosch, Roger Cassola, Louise Good i els dos dramaturgs.

El codirector i autor del text Quim Carandell ha explicat que ‘Artemi, el cambrer abstemi’ gira al voltant de les aventures que li succeeixen en un cambrer en el seu local. És el cas de trifulgues, les baralles per l’alcohol, el contraban així com l’amor i el desamor.  

A través de gags i acudits es convida el públic al drama que pateix un cambrer que treballa mentre tothom s’ho està passant molt bé i ell està “servint la felicitat en gots de cervesa”. “Mentre tothom gaudeix ell es veu obligat a seguir fent la seva feina”, ha apuntat Carandell. Aquesta tragèdia que sent el protagonista es veurà travessada per qüestions passionals.

Una de les particularitats de l’espectacle és que conflueixen dues visions dels seus creadors. Mentre que Lluc Valverde és un amant dels cabarets i l’estil vodevil, Carandell s’interessa pels Pastorets i el teatre més clàssic. Per aquest motiu,  ‘Artemi, el cambrer abstemi’ ofereix una “simbiosi” entre aquests dos mons. Tot plegat, amb música i poesia. “Es combinen molt bé la tragèdia i el drama en un sol escenari”, ha detallat Carandell.

A l’espectacle es veuen dues identitats clares del col·lectiu: l’aposta pel vers i per la mitologia bíblica. “El vers és la nostra firma. Dona ritme i fa caminar l’obra. Això ajuda a la interpretació i a la comprensió de l’espectador. El vers arriba en el més profund de l’inconscient”, ha exposat Carandell. Pel que fa a la religió, tal com va succeir amb l’anterior producció de ‘Sant Pere el Farsant’, ara tornen a apostar per una dramatúrgia que beu d’aquesta temàtica.

En roda de premsa, el col·lectiu ha precisat  que l’escenografia és un bar mòbil amb rodes que parteix del “simbolisme” i “certa deconstrucció”. “La gràcia era jugar amb un lloc oníric que es converteix en un artefacte”, han apuntat.

El muntatge té un narrador que complementa la trama i l’entrada i sortida dels personatges. El col·lectiu ha assegurat que no és una obra “militant” d’una qüestió si no que busca ser realista amb un format màgic. “L’humor ens va bé com a procediment per treure suc de les històries”, han apuntat.

Text: Guillem Roset/ACN




Comments are closed.

Back to Top ↑