L’Embotona’t Festival es consolida com una cita imprescindible al calendari cultural de Barcelona
Han destacat valors com la inclusió, la diversitat i el compromís amb les mesures d’accessibilitat per apropar la cultura a tothom.
Durant tot el dia, el Poble Espanyol ha acollit grans actuacions. Una de les més esperades ha estat la dels Beta del SX3. El quartet, format per la Kai, el Jan, la Lola i el Grau, ha captivat els més petits, que no volien marxar sense apropar-se als seus ídols. Prèviament, els havien contagiat d’energia amb les seves cançons plenes de missatges d’optimisme i superació. Un altre dels protagonistes de la jornada ha estat Reggae per Xics, que ha presentat el seu nou disc, ‘El Cuc quàntic’, un treball amb tocs de ciència-ficció i ritmes jamaicans com l’ska, el rocksteady, el reggae i el dance hall.
El Mag Lari, amb la seva participació, ha omplert l’escenari de màgia i humor, provocant els riures de grans i petits. Durant la tarda, també hem gaudit de l’actuació de la Sara Roy, que un any més ha volgut compartir escenari amb El Botó Màgic. Junts han interpretat ‘Tocar el cel’, la cançó, himne del festival composta per ella. No obstant això, El Botó Màgic no ha acabat aquí la seva intervenció, ja que poc després han pujat a l’escenari que porta el seu nom per completar la seva actuació i complir amb el seu paper d’amfitrions del festival.
La Tresca i la Verdesca també han participat en l’Embotona’t, on han presentat el seu nou espectacle ‘Zum’. La Colors Band, la banda de rock integrativa del Centre Ocupacional de Pedralbes, ha interpretat magnífiques versions de The Beatles. I no ens oblidem dels Ambauka, que han estat els encarregats d’obrir les actuacions musicals del festival presentant el seu nou espectacle, ‘Peti qui peti!’.
L’organització del festival ha assegurat que l’esdeveniment hagi estat accessible per a tothom, amb instal·lacions adaptades, audiodescripcions, programes en braille, bucles magnètics, intèrprets de llengua de signes i altres mesures per garantir una experiència inclusiva i còmoda per a tots els assistents. Aquest compromís ha estat molt ben rebut per les famílies i el públic en general.
La venda d’entrades, juntament amb les donacions a través de l’opció Fila 0, permetran a La Fundació ASPASIM continuar vetllant pel benestar de les persones amb discapacitat intel·lectual greu a través dels sueus projectes educatius, ocupacionals, d’habitatge, de salut i d’oci.