Notícies Foto: Ariadna RecheFoto: Ariadna Reche

Les Fires de Girona mantenen l’assistència de públic de l’any passat amb prop de 200.000 persones tot i la pluja

6 novembre 2024

Els concerts a la Copa i les activitats de cultura popular ha estat on més gent s’ha acumulat.

 Prop de 200.000 persones han participat a les Fires de Sant Narcís d’aquest any. Es tracta d’una xifra similar a la de l’any anterior, malgrat que la pluja ha estat present en alguns dels 200 actes que s’han pogut realitzar. Des de l’Ajuntament destaquen que els concerts -especialment els que es feien a la zona de la Copa- i les activitats relacionades amb la cultura popular han estat els grans atractius i on més gent s’ha acumulat. A més, moltes de les propostes que es van veure afectades per la pluja es van poder reubicar i això ha fet que hi haguessin poques anul·lacions. El consistori destaca l’aposta per la cultura popular i es mostra satisfet que el públic hagi respost i hagi omplert les diferents activitats.

En aquest sentit, destaquen el pregó inaugural amb Àngel Daban i Jordi Tonietti, la diada castellera, la passejada de capgrossos, la ballada de sardanes a la plaça del Vi, el correfoc la trobada de gegants i bestiari o el castell de focs com activitats de cultura popular més seguides aquest any. Pel que fa a les actuacions a l’escenari de la Copa, destaca l’afluència de públic en el concert de dissabte 2 de novembre amb Maria Hein, The Tyets, Figa Flawas i Mama Dousha, a més del de Miki Núñez de l’endemà i que va servir per tancar les Fires de Sant Narcís.

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats, celebra l’èxit de les fires i ha deixat clar que la voluntat del consistori és que arribin “a tota la ciutadania i a tots els racons de la ciutat”. Ayats també ha volgut reconèixer la feina que han fet els trebalaldors municipals durant els nou dies de festa.

Aquest any el Punt Lila situat al centre de la zona de barraques a la Copa ha atès 1.600 persones, la majoria (1.066) dones. En total s’ha tingut coneixement d’onze situacions d’agressions sexuals, que s’han pogut gestionar en coordinació amb els cossos policials.

La majoria han sigut situacions d’assetjament sexual, sobretot vinculades a la insistència verbal, mirades lascives, invasió de l’espai, tocaments i situacions molestes i incòmodes de caràcter masclista o LGTBI-fòbic. La policia ha detingut tres persones per agressions sexuals aquestes fires.

El perfil de públic del Punt Lila són majoritàriament noies d’edat jove, entre 18 i 35 anys, i també adolescents, d’entre 16 i 18 anys. Els nois joves també hi interaccionen per resoldre dubtes sobre sexualitat i relacions sexoafectives relacionats amb els mites de l’amor romàntic i el consentiment.

Una de les principals novetats d’aquest any era el còctel Mosqueta, una beguda sense alcohol que s’ha servit a les barraques de la Copa i que ha tingut una bona rebuda. En total se n’han preparat 2.953. La voluntat de la proposta era incentivar un consum responsable i reduir la ingesta d’alcohol, principalment entre el jovent.

A banda, aquest 2024 es van distribuir les polseres sentinella, que es gestionaven des del Punt de Salut Jove i que eren una altra novetat d’aquestes Fires. Aquestes polseres contenen una tira reactiva que detecta fins a 22 tipus de drogues a les begudes i un codi QR per interpretar els resultats. No es va haver de fer cap comprovació, ja que ningú es va adreçar al punt de control amb la sospita que l’havien intentat drogar.

Malgrat que bona part dels assistents a les Fires de Sant Narcís han estat ciutadans de Girona i de localitats properes, val a dir que del 25 d’octubre al 3 de novembre, s’han registrat un total de 1.153 atencions a usuaris de l’Oficina de Turisme de la Rambla, que es tradueixen en 2.807 persones ateses, 1.921 de les quals d’origen internacional (68,44%). França (54,66%), el Regne Unit (11,71%), Alemanya (6,98%), Bèlgica (4,69%) i Països Baixos (4,58%) són els països amb més visitants a la ciutat durant aquests dies.

En aquest sentit, des de l’Ajuntament de Girona destaquen la participació “activa” dels museus de la ciutat. En concret, el Museu d’Història de Girona ha rebut la visita de 5.116 persones, el del Cinema va fregar les 3.000 i el d’Història dels Jueus prop de 2.400.

Text: Redacció/ACN




Comments are closed.

Back to Top ↑