Notícies Concert de l'OBC a Sant Sebastià (28/11/25) / May ZircusConcert de l'OBC a Sant Sebastià (28/11/25) / May Zircus

Més de 4.000 persones assisteixen als concerts de l’OBC al País Basc

1 desembre 2025

L’Euskadiko Orkestra va tocar a L’Auditori (28 29-/11) com a part de l’intercanvi i va atreure 4.100 assistents.

L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) va culminar amb èxit al País Basc un any excepcional de gires per l’Estat i per Europa. La formació de L’Auditori va atreure més de 4.000 persones als tres concerts que l’OBC va oferir en terres basques, vint anys després de la seva última visita: un al Palacio Euskaldun de Bilbao el passat 26 de novembre, i dos a l’Auditorio Kursaal de Sant Sebastià, el 27 i 28 de novembre. Uns concerts que van tenir una ocupació mitjana del 73% i van ser especialment seguits a la capital guipuscoana.

L’OBC s’hi va presentar amb el seu director titular, Ludovic Morlot, i la soprano catalana de prestigi internacional Núria Rial. Junts, van oferir un programa d’autors catalans: Frederic Mompou, de qui se’n va oferir una selecció de cinc cançons orquestrades per Albert Guinovart i cantades per Rial, que també va posar veu a la cançó «Els ballaires dins un sac» de la peça ‘6 cançons populars catalanes’ de Robert Gerhard. D’Isaac Albéniz, se’n va interpretar la suite ‘The magic opal’ i també es va presentar la darrera creació de Miquel Oliu, ‘Pluja’, que va rebre forts aplaudiments i va comptar amb la presència del mateix compositor a l’escenari el darrer dia de la seva interpretació a Sant Sebastià.

Aquests tòtems de la música catalana es van combinar amb les obres de dos dels compositors francesos més universals: l’orquestra catalana va tocar ‘Prélude à l’après-midi d’un faune’ de Claude Debussy i va acabar el concert amb el ‘Bolero’ de Maurice Ravel que, de nou com a Hamburg, va entusiasmar el públic assistent.

Com a part de l’intercanvi, l’Euskadiko Orkestra va desembarcar a L’Auditori el cap de setmana, on en també en tres concerts va assolir unes xifres similars a l’OBC, arribant als 4.100 espectadors, i al 76% de mitjana d’ocupació. 




Comments are closed.

Back to Top ↑