Notícies Foto: L'Auditori de BarcelonaFoto: L'Auditori de Barcelona

Accés gratuït als grans equipaments culturals catalans per als acompanyants de les persones amb discapacitat

30 novembre 2023

Els equipaments són L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu, el Mercat de les Flors, el Palau de la Música Catalana, el Teatre Lliure i el Teatre Nacional de Catalunya.

Els sis grans equipaments escènics de la ciutat de Barcelona (L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu, el Mercat de les Flors, el Palau de la Música Catalana, el Teatre Lliure i el Teatre Nacional de Catalunya) han pres la iniciativa d’afavorir l’accés de les persones amb discapacitat a la programació pròpia, oferint no només descomptes d’entre el 25% i el 50% per a la persona amb discapacitat i el seu acompanyant, sinó també la gratuïtat de l’entrada del acompanyant, sempre que la seva necessitat estigui acreditada a la targeta de discapacitat.

Aquesta nova política, que arriba abans de la celebració del Dia internacional de les persones amb discapacitat el proper 3 de desembre, es va presentar el passat 3 de novembre durant l’acte anual del programa Apropa Cultura i ja és efectiva en la majoria d’aquests equipaments, i ho serà plenament a partir de l’1 de gener de 2024. D’aquesta manera, s’espera motivar i millorar la participació del col·lectiu amb alta dependència a la programació cultural habitual d’aquests equipaments.

Els equipaments implicats ja participen d’Apropa Cultura oferint a preu simbòlic localitats dels espectacles de les seves programacions a les entitats socials i de la salut inscrites al programa per tal que persones en situació de vulnerabilitat puguin beneficiar-se de la cultura. La mesura beneficiarà sobretot el públic amb discapacitat que fins ara hi accedia de manera individual.




Comments are closed.

Back to Top ↑