Alba Careta i Henrio posen punt final a la gira d’’Udolç’ amb una cita molt especial
El concert número 48, i últim, serà dijous 16 d’abril al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona.
Des de l’inici de la gira el 2023, el duet ha ofert 47 concerts arreu dels Països Catalans, l’Estat espanyol i Itàlia. El concert de Barcelona serà el número 48 i posarà punt final a aquesta etapa del projecte.
La vetllada inclourà el concert (19:45h) i posteriorment, la Taverna amb Carles Belda i Germà Negre (21:30h), convertint la cita en una celebració col·lectiva de la tradició oral i la música d’arrel contemporània.
‘Udolç’ és el tercer treball discogràfic de la col·lecció Càntut en coproducció amb Fira Mediterrània i Generalitat de Catalunya, després de Càntut (Belda i Sanjosex, 2016) i Vega (Paula Grande i Anna Ferrer, 2020). Editat per Segell Microscopi i Bankrobber, el disc explora les cançons de bressol recollides principalment a l’arxiu del Càntut, moltes d’elles provinents de la recerca feta per alumnat de Cassà de la Selva en el marc del projecte Càntut a les escoles.
El repertori inclou 12 cançons de bressol reinterpretades amb arranjaments delicats i quatre poemes d’Enric Casasses, recitats pel mateix poeta, que amplien l’univers del projecte.
Amb producció musical de Santi Careta, el directe destaca pel diàleg hipnòtic entre les veus d’Alba Careta i Henrio, una instrumentació subtil (guitarres acústiques, trompeta, carillons, textures experimentals) i una sonoritat natural que dialoga amb les primeres gravacions documentades al cançoner en línia del Càntut.
La direcció artística de l’espectacle és de la companyia Hotel iocandi, amb Griselda Juncà i Tomeu Amer, Adrià Serrano al so i Irene Ferrer a les llums.











