Notícies Foto: Jordi Galderic/Arnau TorderaFoto: Jordi Galderic/Arnau Tordera

Arnau Tordera: “Hem creat un espectacle que pot fer canviar d’opinió als qui veuen la sardana com una cosa del passat”

3 octubre 2024

El músic d’Obeses estrena aquest cap de setmana a Manresa l’obra de teatre musical ‘Sardana Superstar’.

Arnau Tordera estrena aquest cap de setmana al teatre Kursaal de Manresa ‘Sardana Superstar’, una obra de teatre musical que fusiona aquest gènere amb la sardana. I el resultat, explica, “està molt allunyat del que qualsevol es podria imaginar”. “Hem creat un espectacle que pot fer feliç la gent que se sent vinculada a aquesta dansa i canviar d’opinió als qui la veuen com una cosa del passat i sense importància”, assegura a l’ACN. Una història “llaminera i juganera” que, segons Tordera, intenta ser un “humil” homenatge a la cobla i la sardana. L’espectacle, que es podrà veure dissabte i diumenge, serà el Pòrtic de la 27a Fira Mediterrània, que se celebra a la capital del Bages del 9 al 12 d’octubre.

“He intentat crear ‘Sardana Superstar’ amb el màxim respecte possible cap al món sardanístic”, explica Tordera, que mostra “fascinació i reverència” cap a la gent que “fa viure la sardana setmana darrera setmana”.

Segons revela, el músic va descobrir la sardana ja d’adult i va quedar “meravellat”. Això però, li va generar la següent qüestió: “Com és que no he donat valor a una cosa que té un valor extraordinari fins que no l’he comprès?”. Aquesta, diu, “és una reflexió que com a societat hem d’abordar”.

En tots els seus anys d’història, el músic recorda que la sardana “ha viscut alts i baixos”, però subratlla que, en els últims anys, hi ha hagut diversos projectes que l’han situat “en un espai on no era tan habitual”. “Això ajuda a donar visibilitat i a normalitzar la formació de cobla i la sardana”, subratlla.

Ara, amb aquest espectacle, Tordera vol homenatjar un món que el té fascinat. ‘Sardana Superstar’ està protagonitzat per Pol Blancafort, Maria Cirici, Mireia Lorente Picó i Miquel Malirac, acompanyats per la Cobla Cani-gó!, que hi posarà música en directe. L’espectacle també comptarà amb la col·laboració de dansaires dels grups 2.0 i Picapoll de l’Esbart Manresà de la Agrupació Cultural del Bages.

Aquest és el segon espectacle que Tordera produeix per a la Fira Mediterrània de Manresa. Pel músic de Tona, la Mediterrània “s’ha posicionat com un lloc de referència absoluta i on pots gaudir tant com a intèrpret com a públic”. “Hem de celebrar la salut que té i l’aposta que fa per la creació vinculada a la música d’arrel”, conclou.

Text: Nia Escolà/ACN




Comments are closed.

Back to Top ↑