Notícies Carmen y María / Sonde3Carmen y María / Sonde3

Carmen y María eleven el groove i el soniquete al seu màxim exponent

14 desembre 2025

‘Groove y soniquete’ mostra originalitat i fraternitat creativa.

El discurs musical del duet format per Carmen Cortés i María La Blanco és alt i clar. Sense miraments, les dues artistes s’atreveixen a barrejar la riquesa del ritme flamenc amb els codis de la música moderna actual. El resultat és una proposta creativa, lluminosa i plena de llibertat que ja ha rebut afalacs de figures com Alba Molina, Alejandro Sanz i David de Jacoba, entre d’altres referents del gènere.

‘Groove y soniquete’ mostra originalitat i fraternitat creativa, però la seva connexió genuïna i vincle no fan més que reafirmar l’imaginari sonor d’un duet que canta sobre un ‘Polvo de estrellas'” mentre treballa per construir una galàxia pròpia. Un primer disc que compta amb el reconeixement de la premsa especialitzada, així com amb les col·laboracions de Rita Payés i Joan Arto a ‘Mira’m als ulls’ i ‘Contigo’ respectivament.

Caminant amb pas ferm després d’estrenar el seu primer treball d’estudi, Carmen y María també es deixen veure sobre les taules com a coristes de la formació granadina La Plazuela. Es mouen com a peixos a l’aigua i oscil·len de la ciutat al barri i del barri a la ciutat, fent del groove i el soniquete els dos pilars principals sobre els quals s’erigeix ​​el seu projecte musical.

A cavall entre Barcelona i Mallorca però amb Madrid com a centre d’operacions, Carmen y María són el clar exemple de com dos mons aparentment diferents convergeixen en una simbiosi perfecta. Una experiència sonora que neix del mestissatge i incorpora gèneres com el flamenc, el neo-soul, el rap i el funk.




Comments are closed.

Back to Top ↑