Notícies Clodine / Sergi PanizoClodine / Sergi Panizo

Clodine publica ‘Inútil’, un EP per trencar el silenci sobre la depressió

24 abril 2026

Divendres, dia 1 de maig, el presentarà en el programa ‘ActualiCAT’ d’OnaCat.Ràdio.

Clodine publica ‘Inútil’, un EP que posa música a la lluita contra la depressió, l’ansietat i la síndrome de la impostora, una realitat que afecta milions de persones arreu del món i especialment moltes dones.

Actualment es calcula que 280 milions de persones pateixen depressió a nivell global, i cada any prop de 800.000 moren per suïcidi. A Catalunya, la depressió i l’ansietat en dones d’entre 25 i 40 anys sovint estan vinculades a la càrrega de cures, la pressió laboral, la inseguretat econòmica i les dificultats de conciliació.

‘Inútil’ explora també la síndrome de la impostora, un concepte teoritzat el 1978 per les psicòlogues Pauline Clance i Suzanne Imes, que descriu la sensació persistent de no merèixer els propis èxits i atribuir-los a la sort o a factors externs. Aquesta percepció afecta especialment les dones, sovint sotmeses a fortes expectatives socials i familiars.

Les cançons formen part també d’ ‘Inútil’ (un cactus i altres desastres), un espectacle creat per Alícia Serrat i Clodine que es podrà veure del 7 al 31 de maig al Teatre Maldà de Barcelona, amb Claudia Nogués, Pau Oliver i Anila Padrós a l’escenari.

Clodine visitarà el programa ‘ActualiCAT’ el pròxim divendres, dia 1 de maig, (9h, 13h i 19h).




Comments are closed.

Back to Top ↑