El Palau de la Música Catalana acull ‘Dues veus humanes’, el primer dels sis concerts de Raquel García-Tomás
L’obra de la compositora barcelonina posa veu a una dona que vol ser lliure i decidir el seu propi destí.
El Palau de la Música Catalana ha acollit aquest dimarts el primer dels sis concerts de la barcelonina Raquel García-Tomás, que està fent una residència artística com a compositora convidada durant la temporada 2024-2025. García-Tomás ha donat el tret de sortida amb el concert ‘Dues veus humanes’. El recital s’ha iniciat amb el monòleg operístic ‘Per precaució’ – estrenat el 2020 – amb llibret de Victoria Szpunberg, en què la soprano Dolors Aldea posa veu a una dona que, en el tram final de la seva vida, es resisteix a ser treta de casa seva fent un al·legat a la seva llibertat i capacitat de triar el seu propi destí, reivindicant així l’autonomia i el dret de decidir de com han de ser els seus darrers dies.
El concert ha comptat amb José Antonio Domené a l’arpa, en una producció d’Òpera de Butxaca i Nova Creació i el Gran Teatre del Liceu, amb direcció escènica de Marc Rosich. Seguidament, connectant amb els pensaments de la protagonista, l’obra que li ha agafat el relleu ha estat ‘La voix humaine’ de Francis Poulenc sobre llibret de Jean Cocteau, en un viatge líric a través del temps amb mirada femenina.
En aquesta segona proposta s’ha traslladat els oients al dilema amorós d’una dona en plena joventut, encarnada per la soprano Mercedes Gancedo, en una tragèdia lírica en què l’ha acompanyat el prestigiós pianista Julius Drake. Produïda per VDA Productions i la Fundació Victoria de los Ángeles, Marc Busquets n’és el director escènic.
Text: Redacció/ACN