La nova producció del Teatre de l’Aurora dona vida al bandoler Perot Rocaguinarda amb música en directe d’Arnau Obiols
‘Història d’un lladre’ explora els límits entre rebel·lia i heroisme i parla sobre “com ser conseqüent amb un mateix”.
El Teatre de l’Aurora d’Igualada presentarà aquest cap de setmana la seva darrera producció, ‘Història d’un lladre’, dirigida per Joan Arqué. És una obra que presenta tres personatges històrics -Quixot i el seu company Sancho Panza, i el bandoler Perot Rocaguinarda – i un dilema per resoldre: submissió o llibertat?. El text, escrit pel dramaturg Carles Batlle, conviu amb la música en directe del compositor Arnau Obiols. El muntatge forma part d’una trilogia dedicada a històries d’herois i antiherois que han arribat a l’actualitat a través de llegendes i cançons. “És una història que parla de com viure sent conseqüent amb un mateix, més enllà de l’establert”, ha explicat el director. L’espectacle està coproduït per la Fira Mediterrània.
‘Història d’un lladre’ és un al·legat que celebra la diferència i presenta un món que no accepta a aquells qui senten o pensen diferent. El muntatge parteix de la trobada imaginada per Cervantes entre el Quixot, Sancho Panza i Perot Rocaguinarda (o Perot lo lladre). Tots ells es troben per casualitat enmig de l’espessor d’un bosc, a prop de Barcelona, al voltant del segle XVII. Dos d’ells busquen el mar, que mai han vist, i l’altre els planteja un dilema que hauran de resoldre: submissió o llibertat?
El muntatge tracta temes universals com l’amistat i viure al marge de les convencions socials. El director, Joan Arqué, explica que a l’espectacle es troben dos personatges, com són el Quixot i Rocaguinarda, que “viuen al marge de tot allò que és normatiu”. “I què passa quan dos personatges que viuen als marges es troben i intenten dirimir sobre com seguir vivint com ells creuen que han de viure?”, exposa Arqué. En aquest sentit, el director diu que es tracta d’una història que parla sobre “com viure sent conseqüent amb un mateix més enllà de tot allò que està establert”.
Un dels trets distintius de la producció és la música en viu interpretada i creada pel músic de la Seu d’Urgell Arnau Obiols. De fet, ell actua en directe tocant la bateria i interpretant diversos personatges. El director del muntatge ha explicat que la música en directe és “marca de la casa” del Teatre de l’Aurora, ja que fa temps que aposta per espectacles amb aquest tret distintiu. Arqué destaca que Obiols “ha portat la música d’arrel a una altra dimensió i l’ha reactualitzat. Ens ha ajudat a entendre-la, a estimar-la i a veure que tot allò que és tradició un dia també va ser innovació”. La resta de repartiment està format per Queralt Albinyana, Laura Calvet i Ireneu Tranis.
Amb aquest espectacle, el Teatre de l’Aurora tanca la trilogia dedicada a històries d’herois i antiherois que han arribat a l’actualitat a través de llegendes i cançons. Després del ‘Comte Arnau’ i del ‘Jan Petit’, ara han apostat per la figura dels bandolers. Tot i això, Arqué no descarta seguir explorant aquest camí en un futur: “Dir-ne trilogia sembla que aquí s’acabi tot, però no tinc la certesa de seguir per aquest camí que tant ens interessa”.
El muntatge està coproduït per la Fira Mediterrània de Manresa dins de l’Obrador d’Arrel i es presentarà oficialment en el marc de la 28a edició del festival, que se celebrarà el mes d’octubre.
Text: Mar Martí/ACN