‘L’últim dia a la Terra’, una reflexió pop, de Yung Rajola, sobre l’imminent col·lapse global
Combina crítica social amb un esperit vitalista davant d’un món al límit.
Yung Rajola publica ‘L’últim dia a la Terra’, un nou single amb el qual aprofundeix en la seva línia discursiva crítica, irònica i compromesa a través del llenguatge pop i que és el segon avançament del que serà el seu pròxim projecte discogràfic.
‘L’últim dia a la Terra’ presenta la prèvia a un món apocalíptic; un món a punt d’implosionar, un món a tocar de començar una guerra. Un món que podria ser la nostra realitat actual. El lleidatà disfressa de lleugeresa una denúncia rotunda sobre la decadència social i política que engloba Occident preguntant-se què faríem si sabéssim que demà el món s’acaba i responent-se amb imatges de bellesa quotidiana i connexió emocional: cantar amb pardals, ballar amb algú estimat o, senzillament, aturar-se a sentir.
Yung Rajola posa el focus en la saturació d’imatges catastròfiques als mitjans i les xarxes i apunta al desinterès col·lectiu com un dels símptomes més preocupants de la nostra època. En paraules de l’artista: “Radere de tots els hashtags i enganxines que ens fiquem per salvar el planeta, en realitat hi ha milers de capes de cinisme, desídia i apatia. La cançó planteja un escenari possible: la fi del món. Quelcom que ens hauria de preocupar per la gravetat de la seva definició inherent. Però que, al final del dia, ens la suda”.
Després d’haver treballat amb ell al disc ‘Peter Pan’ i l’EP ‘Divo del pop’ Yung Rajola torna a fer tàndem amb el productor Pep Saula (Sexenni) per produir el seu pròxim disc. Per aquesta cançó han volgut sumar-hi una capa conceptual també en el pla sonor i el resultat és una peça de pop contemporani amb una tornada enganxifosa i positiva i amb vocació mainstream, però que amaga entre línies una crítica ferotge a la deriva sociopolítica global.
El videoclip, realitzat per Yung Rajola i l’artista visual Alex Alcalde, ha estat generat amb eines d’intel·ligència artificial de la plataforma Freepik. Rajola hi apareix caminant amb indiferència per un escenari de guerra medieval, entre foc, cavallers, dracs i destrucció. L’ús de la IA com a eina creativa s’alinea també amb el discurs de la cançó: “ens en volíem enfotre una mica —explica l’artista—. Ja que fem una cançó de la fi del món, per què no col·laborar-hi una mica?”.
Amb ‘L’últim dia a la Terra’, Yung Rajola segueix construint una veu pròpia i apostant per un pop compromès, de lletres i produccions treballades i cuidades al detall, amb un peu a la realitat i l’altre a la imaginació.











