Neix ‘The Venue Barcelona’, un nou ecosistema d’empreses innovadores de la música, els esports i els grans esdeveniments
El projecte, ubicat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, vol donar resposta als reptes sectorials en diferents àmbits.
L’ecosistema d’empreses de la música, l’esport i els grans esdeveniments The Venue Barcelona ja és una realitat. El centre d’innovació – ubicat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys – ha obert aquest dimecres les seves portes impulsant una jornada de treball amb un centenar d’empreses i entitats dels tres sectors implicats i d’altres relacionats. L’objectiu del projecte passa per donar resposta als reptes sectorials en àmbits com la sostenibilitat, la gestió de l’aigua, la mobilitat, la incorporació de noves tecnologies o el màrqueting. La directora de l’Anella Olímpica, Carme Lanuza, ha assegurat que la proposta permet reafirmar l’espai “com una plataforma d’innovació” i ha recordat que l’any passat va acollir uns 170 esdeveniments.
En la inauguració d’avui s’han donat a conèixer les deu primeres empreses, start-ups i associacions sectorials residents en aquest nou espai, com són A-Champs; AFYDAD (Asociación de Fabricantes y Distribuidores de Artículos Deportivos); BMTH (Barcelona Music Tech Hub); BSH (Barcelona Sports Hub); Sportmas; Talent Passport; Toda & Nel·lo; TPC Matchpoint; TUWA i WeVolv. A més de les empreses, start-ups i projectes residents, The Venue Barcelona comptarà amb la col·laboració de corporacions líders que participaran en el desenvolupament i testatge dels projectes impulsats des de l’ecosistema de l’Estadi Olímpic.
En aquest sentit, el projecte ja compta amb la participació de Live Nation, que s’uneix al projecte com a primera promotora col·laboradora. La companyia organitzadora de concerts, juntament amb BSM, facilitarà la realització de proves de concepte i pilots de solucions innovadores sorgides de The Venue Barcelona en els esdeveniments que celebri en els recintes de l’Anella Olímpica.
Lanuza ha afirmat que la iniciativa permetrà abordar un ampli ventall de temes com per exemple aspectes lligats a la producció, la restauració, la mobilitat, la sostenibilitat i també les entrades. En aquest darrer cas, per exemple, ha citat la problemàtica de la revenda, un repte “localitzat” en el qual s’està treballant “des de fa molt de temps”.
D’altra banda, el cofundador de The Venue Barcelona, Emilio Risques, ha insistit en la importància d’unir forces. “És un ecosistema gros, amb visió internacional, que vol solucionar reptes que es poden portar a altres àmbits. Hi ha moltes tecnologies, però la gràcia és combinar tot allò que pot fer cada part”, ha subratllat. També ha afegit que el projecte busca “dinamitzar el teixit social i captar talent”.
Tot i això, Risques ha recordat que l’espai habilitat “no és un ‘coworking’ sinó “un espai d’innovació” en el qual l’objectiu passa perquè tots els actors que hi siguin presents “sumin”. A més, ha afegit que es tracta d’un lloc que “anirà canviant” en funció de les necessitats que es detectin. “Seran les que ens portaran allà on volem estar, per això hem de tenir certa flexibilitat de cintura”, ha conclòs.
La trobada ha agrupat un centenar de persones que han participat en sessions de treball destinades a idear aquest solucions conjuntes. La rebuda per part dels assistents ha estat d’allò més bona com explicava en Lluís Pascual de 3D Digital Venue. “El fet que es facin iniciatives com aquesta ens ajuda molt perquè ens permet crear una marca com a ciutat, com a país i també com a empresa”, ha detallat, “aporta l’experiència de poder conèixer què s’està fent des de Barcelona al món”.
En el seu cas, la seva companyia es dedica a virtualitzar estadis culturals i esportius, per tal de permetre als compradors tenir la visibilitat real de l’espai en el moment de comprar entrades per un esdeveniment. 3D Digital Venue també ajuda a clubs que estan reformant i construint estadis a fer una virtualització del recinte abans de que aquest estigui acabat per ajudar a “potenciar la venda de l’estadi”.
Text: Eli Don/ACN