Notícies Quinto / Primavera d'HivernQuinto / Primavera d'Hivern

Quinto esclata amb ‘1delsnostres’

22 gener 2026

Un crit contra el privilegi que obre el camí cap al seu primer disc.

Quinto va irrompre en l’ecosistema musical valencià fa un parell d’anys com una glopada d’aire fresc per a renovar l’escena amb un pop-rap urbà de qualitat incontestable. Així ho demostren els més de 50 concerts que ha realitzat en només dos anys amb tan sols un EP publicat, el reconeixement de la crítica especialitzada amb el guardó a Artista Revelació als Premis Ovidi (2024) i l’èxit massiu de ‘Tota la nit’ (l’himne del Festivern).

El seu creixement imparable el situa com una de les veus de referència actuals i ara torna amb el seu primer senzill de 2026: ‘1delsnostres’. Aquest llançament no és només una cançó, sinó una declaració d’intencions —un crit contra el privilegi— que enceta el camí cap a la publicació del seu primer àlbum de llarga durada, ‘DCDV’, previst per al pròxim mes de març.

‘1delsnostres’ es defineix com un himne d’orgull de classe. Amb una lletra crua i empoderada, l’artista de la Marina dispara contra el privilegi buit (“guanyar sense la pasta de papi”) per a posar en valor l’esforç real i la lleialtat als orígens. Una delícia d’urban pop/rap amb un so fresc i contundent que transita de la vulnerabilitat a la ràbia generacional. El mateix Quinto ha produït la cançó conjuntament amb Dani Belenguer (Bearoid) i Àlex Blat; la mescla i el màster han sigut a càrrec de Guillermo Sanz, un quadrant artístic de garanties que ha aconseguit una sonoritat i una pegada compacta i avantguardista. En l’apartat visual, la direcció creativa de tot l’univers de ‘DCDV’ ha estat concebuda per d’Matinada Estudi amb Maria Varo i Jaime Rod.




Comments are closed.

Back to Top ↑