Notícies Actuació d'Els Amics de les Arts al Festival Strenes 2026 / Gaspar MorerActuació d'Els Amics de les Arts al Festival Strenes 2026 / Gaspar Morer

Segons una enquesta prop de 5.000 persones van pernoctar amb motiu del Festival Strenes

7 maig 2026

Tal com va avançar OnaCat.Ràdio el passat diumenge, el festival va convocar 33.000 espectadors.

El Festival Strenes 2026 ha tancat la seva edició més multitudinària, consolidant el millor moment del certamen i reafirmant Girona com un dels epicentres de la música en directe a Catalunya. En total, el festival ha convocat 33.000 espectadors i ha registrat un 90% d’ocupació als concerts de pagament, la dada més alta de la seva història.

Dels 28 concerts de pagament programats, 21 han penjat el cartell de sold out, mentre que en la resta s’ha assolit una ocupació mitjana del 75%. En total, s’han venut 31.170 entrades de les 34.530 que es van posar a la venda, mentre que els concerts amb entrada lliure han reunit 1.400 persones.

Entre els concerts amb les entrades exhaurides han estat els de Joan Dausà, Luz Casal, els dobles concerts de Sílvia Pérez Cruz, Buhos, Els Amics de les Arts i Manu Guix, així com La Ludwig Band, La Fúmiga, Lax’n’Busto, Ginestà, Dan Peralbo i el Comboi, Sanguijuelas del Guadiana, Miralls de Dylan, i els dos passis de Quim Masferrer i el podcast Que no surti d’aquí. També han registrat una gran resposta del públic les propostes de la plaça del Vi i l’Strenes Urbana, que han tornat a omplir els seus espais.

Segons una enquesta interna del festival, el 98,1% del públic assegura que tornarà a l’Strenes l’any vinent. A més, el 63,4% dels assistents ha sopat abans o després del concert a Girona i un 15% s’ha allotjat a la ciutat amb motiu del festival.

Més enllà de la programació musical, l’Strenes ha continuat impulsant projectes educatius i culturals vinculats al territori. En col·laboració amb la Casa de la Música de Girona, més de 500 alumnes de 10 instituts de secundària de la ciutat han participat en la creació de la Cançó de l’Strenes 2026. La lletra guanyadora ha estat Sota les nits d’agost, escrita de forma col·lectiva per alumnes de Maristes Girona.

En l’àmbit solidari, el festival ha destinat 2.000 € a un projecte d’humanització de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, a través d’un percentatge de la venda d’entrades dels concerts de Sílvia Pérez Cruz a l’Auditori.

El festival també ha reforçat el seu compromís amb l’accessibilitat cultural, amb 911 entrades venudes amb la Targeta Girona Cultura, 145 a través del Bo Cultural i 155 mitjançant Apropa Cultura. Paral·lelament, ha continuat ampliant les activitats complementàries amb iniciatives com “Una conversa amb Lax’n’Busto”, que va reunir una vuitantena d’assistents a l’Auditori de la Farinera – Girona Hub.




Comments are closed.

Back to Top ↑