b1n0 publica ‘Gargot’, un disc nascut d’improvisacions amb Clara Peya, Martí Sales i Meritxell Neddermann
El duet empordanès el presentarà dijous que ve a l’Apolo 2 de Barcelona amb un espectacle audiovisual.
El duet empordanès b1n0, format per Emili Bosch i Malcus Codolà, publica aquest divendres ‘Gargot’ (Foehn Records), el seu tercer disc. L’àlbum, editat per Foehn Records, té onze cançons i neix de sessions d’improvisació sense cap estructura prèvia amb sis artistes convidats: Clara Peya, Martí Sales, Meritxell Neddermann, Mar Pujol, Xavier Marín (Oso Leone) i Vernat. El resultat es mou entre l’electrònica, el pop experimental i la improvisació. El grup el presentarà en directe el pròxim dijous 29 d’octubre a la sala 2 de l’Apolo de Barcelona, i després el portarà a Tarragona, Girona i L’Auditori de Barcelona.
Fer un gargot és començar un traç sense saber què acabarà sent. Aquesta idea és el punt de partida del disc. En lloc de treballar amb cançons acabades, Bosch i Codolà es van tancar a l’estudi amb cada artista convidat i van construir els temes a partir del material que sortia de cada sessió, amb la trobada entre músics al centre del procés.
En discos anteriors el duet ja havia compartit processos creatius amb Ferran Palau, Marina Herlop, Tarta Relena, Núria Graham, PHOAC i El Petit de Cal Eril. Amb ‘Gargot’, aquesta manera de fer passa a ser l’eix de tot l’àlbum.
Abans de la publicació, el grup n’ha avançat tres cançons: ‘Si no me quieres’; ‘Cataclisme’, amb lletra i veu de l’escriptor Martí Sales, i ‘Nit’, feta amb Meritxell Neddermann.
El disc es traslladarà a l’escenari amb un espectacle audiovisual pensat expressament per a l’ocasió. El sistema visual l’ha desenvolupat Eduard Frigola, membre de Playmodes, i combina caps mòbils, una pantalla al fons i un làser que dibuixa en temps real la simbologia del disc. Neddermann s’incorporarà per primera vegada al directe del duet.
Després de la preestrena al Mercat de Música Viva de Vic el 16 de setembre, b1n0 presentarà el disc el 29 d’octubre a l’Apolo 2 de Barcelona, el 14 de novembre al Refugi Sonor de Tarragona, el 4 de desembre a l’Auditori de Girona i el 13 de febrer a L’Auditori de Barcelona.
‘Gargot’ arriba després de ‘b1n0’ (2019) i ‘Blue Screen’ (2024). En aquests anys, el duet ha actuat al Sónar, el Vida, el Cruïlla i el Mad Cool, i ha presentat el seu projecte en fires internacionals com el Reeperbahn Festival d’Hamburg o The Great Escape de Brighton. També ha compartit escenari amb Alt-J, Explosions in the Sky i Weval.
Text: Redacció/ACN











