La indústria de la música genera 850 milions d’euros anuals a Catalunya
Segons el primer estudi que radiografia el sector que ha presentat “Acció” en col·laboració amb “Barcelona Music Lab”.
La indústria de la música genera 854 milions d’euros anuals a Catalunya segons el primer estudi que radiografia aquest sector elaborat per Acció -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- en col·laboració amb la fundació Barcelona Music Lab. L’informe, ha estat presentat aquest divendres al matí en roda de premsa pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el director de la Barcelona Music Lab, Miquel Curanta i Girona.
Una de les principals conclusions de l’estudi és que la indústria de la música a Catalunya està formada per 379 empreses que generen més de 4.000 llocs de treball. Així, el document posa de manifest la importància estratègica d’aquest sector per a l’economia, la innovació i la tecnologia a Catalunya.
Les empreses catalanes del sector es dediquen principalment a la música en viu, amb el 51% del nombre d’empreses i el 82% de la facturació total. En aquest segment hi ha empreses que ofereixen serveis o solucions per a la realització de concerts o festivals, com per exemple serveis d’il·luminació, equipaments de so o serveis de muntatge d’escenaris, les promotores de concerts i festivals, les sales de concerts i espais musicals i la producció d’esdeveniments.
A continuació, l’informe identifica les empreses especialitzades en la música gravada, amb el 27% del nombre de companyies i el 10% de la facturació: discogràfiques i editores musicals; la seva indústria auxiliar (per exemple empreses que desenvolupen solucions digitals per a distribuir continguts musicals, per monitoritzar la generació de drets o per promocionar artistes); companyies que distribueixen, agreguen o seleccionen continguts musicals; i sales de gravació musical.
Finalment, les empreses d’àmbit corporatiu representen el 9% del total. Es tracta d’empreses que creen o distribueixen continguts musicals específics per a altres companyies, per exemple per anuncis, per esdeveniments corporatius o el fil musical de punts de venda.