La indústria de la música genera 850 milions d’euros anuals a Catalunya

19 gener 2024

Segons el primer estudi que radiografia el sector que ha presentat “Acció” en col·laboració amb “Barcelona Music Lab”.

La indústria de la música genera 854 milions d’euros anuals a Catalunya segons el primer estudi que radiografia aquest sector elaborat per Acció -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- en col·laboració amb la fundació Barcelona Music Lab. L’informe, ha estat presentat aquest divendres al matí en roda de premsa pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el director de la Barcelona Music Lab, Miquel Curanta i Girona.

Una de les principals conclusions de l’estudi és que la indústria de la música a Catalunya està formada per 379 empreses que generen més de 4.000 llocs de treball. Així, el document posa de manifest la importància estratègica d’aquest sector per a l’economia, la innovació i la tecnologia a Catalunya.

Les empreses catalanes del sector es dediquen principalment a la música en viu, amb el 51% del nombre d’empreses i el 82% de la facturació total. En aquest segment hi ha empreses que ofereixen serveis o solucions per a la realització de concerts o festivals, com per exemple serveis d’il·luminació, equipaments de so o serveis de muntatge d’escenaris, les promotores de concerts i festivals, les sales de concerts i espais musicals i la producció d’esdeveniments. 

A continuació, l’informe identifica les empreses especialitzades en la música gravada, amb el 27% del nombre de companyies i el 10% de la facturació: discogràfiques i editores musicals; la seva indústria auxiliar (per exemple empreses que desenvolupen solucions digitals per a distribuir continguts musicals, per monitoritzar la generació de drets o per promocionar artistes); companyies que distribueixen, agreguen o seleccionen continguts musicals; i sales de gravació musical.

Finalment, les empreses d’àmbit corporatiu representen el 9% del total. Es tracta d’empreses que creen o distribueixen continguts musicals específics per a altres companyies, per exemple per anuncis, per esdeveniments corporatius o el fil musical de punts de venda.

 

 




Comments are closed.

Back to Top ↑