Ven’nus inicia nova etapa amb ‘It’s so hard to be so funny’ amb la col·laboració de la italiana ETT
Despleguen una cançó fresca i irònica, que barreja català, italià i anglès.
La cançó va començar a prendre forma l’estiu de 2025 en un camp de composició a la Puglia, on Ven’nus va establir vincles amb artistes de l’escena alternativa italiana.
‘It’s so hard to be so funny’ va néixer durant una sessió improvisada al terrat de la casa on feien el camp mentre queia el sol ataronjat i “estàvem amb la il·lusió i revolucions d’un adolescent a l’última nit de colònies d’estiu”, explica l’artista. Aquesta atmosfera les va portar a jugar amb ritmes, melodies i sons lleugers, així com amb el llenguatge. I d’aquest impuls va sorgir una cançó desinhibida en català, anglès i italià que utilitza la ironia per exagerar la idea de sentir-se excessivament exòtica, especial i interessant fins a convertir aquesta suposada excepcionalitat en una càrrega absurda.
La cançó fa conviure diferents llengües i situa el català en un diàleg natural entre dues ribes del Mediterrani, una línia de treball amb què Ven’nus reivindica la capacitat d’una llengua minoritzada per circular més enllà del seu territori i generar complicitats artístiques internacionals.
El llançament arriba acompanyat d’un videoclip rodat aquest agost a Milà, que trasllada la ironia de la cançó a les imatges mitjançant el contrast entre escenaris divertits i l’actitud seriosa de les dues artistes.
‘Amb “It’s so hard to be so funny’, Ven’nus transforma una experiència de convivència i creació a Itàlia en el primer testimoni d’una xarxa artística que continuarà desplegant-se en noves cançons. Ven’nus presentarà aquesta nova etapa en una gira durant l’octubre que començarà el dia 8 a La Nau de Barcelona, passarà per tres ciutats italianes i acabarà a La Castanyada del Cabró Rock.











