Rita Payés acompanyada de l’inèdit Petit Ensamble omple La Paloma amb el seu exquisit jazz
La compositora continua protagonitzant el Retrat d’Artista del Festival de Jazz de Barcelona.
La compositora, cantant i trombonista Rita Payés ha omplert aquest dimecres La Paloma amb un concert en el marc del Festival de Jazz de Barcelona. Payés, que va publicar al juliol el seu tercer disc, ‘De camino al camino’, és enguany la protagonista del Retrat d’Artista. En el concert a La Paloma ha sorprès amb un sextet inèdit que l’artista ha anomenat Petit Ensamble. Acompanyada de músics com el saxofonista Miguel Villar ‘Pintxo’, el contrabaixista Horacio Fumero i el bateria Enric Fuster, Payès ha mostrat el seu exquisit jazz en un concert “cambrístic” i “delicat”. L’agenda de concerts del Retrat d’Artista de Payés continua el 19 de desembre al Palau de la Música amb la Camerata Penedès i el 24 de gener al Teatre Auditori de Sant Cugat.
Amb una proposta artística consolidada, i recolzada per reconeguts talents, Rita Payés (Villassar de Mar, 1999) ha convidat al públic a un viatge musical on l’emoció, el mestratge i la connexió amb les arrels s’han entrellaçat.
Payés ha sorprès els seus seguidors amb un acompanyament inèdit que difícilment es tornarà a repetir: el seu particular Petit Ensamble. La cantant s’ha envoltat de músics que l’han emocionat i que han tingut un paper destacat en la seva trajectòria com és el cas d’Anggie Obin a la flauta, Miguel Villar ‘Pintxo’ amb el saxo, Toni Vaquer al piano, Horacio Fumero al contrabaix i la bateria d’Enric Fuster.
El Retrat d’Artista del Festival de Jazz de Barcelona ha donat total llibertat creativa a Payés i aquesta ha exprimit aquesta possibilitat al màxim. La compositora ha ofert un concert tendre on ha volgut presentar el seu particular “invent” musical únic i irrepetible.
Així, ha pujat dalt de l’escenari amb treballs com ara ‘No home no’, ‘Ara te joes’, ‘Alma en vilo’ o ‘Cervatillo’ entrellaçats amb sons de diferents etapes vitals i que d’alguna manera l’han definit.
Tal com suggereix el títol del darrer disc, ‘De camino al camino’, l’artista ha volgut il·luminar La Paloma amb aquelles cançons i companys de viatge que s’ha anat trobant pel seu camí. El públic ben fidel l’ha premiada omplint la sala i seguint fins a la darrera nota de la vetllada.
A banda del concert d’aquest dimecres a La Paloma, Payés va sorprendre la setmana passada amb un concert al metro de Barcelona. També ha actuat amb Lucía Fumero a La Paloma i amb la big band de Maria Schneider a Paral·lel 62.
Pel que fa als propers concerts, Payés farà aquest dissabte la cloenda de la VIII edició de Festival Terrer Priorat, oferirà un concert el 19 de desembre al Palau de la Música amb la Camerata Penedès, el 10 de gener serà a Madrid i el 24 de gener al Teatre Auditori de Sant Cugat amb el seu projecte ‘De camino al camino’.
Payés va protagonitzar a principis d’octubre un Tiny Desk Concert a la ràdio NPR Music a Washington D. C. L’artista va publicar al juliol el seu tercer disc, ‘De camino al camino’, un LP dedicat a la bellesa d’allò quotidià i que ha reviscut acompanyada d’una banda en la sessió en directe. La trombonista va triar tres peces que composen el nou projecte musical, ‘El Cervatillo’, ‘Por Qué Será’ -en aquest cas, sense La Tania ni Yerai Cortés- i ‘Nana per les mamas’ -en català. Per acabar, va recuperar la ja coneguda ‘Quien lo diría’, publicada amb el segon disc ‘Como la piel’, juntament amb la seva mare i guitarrista Elisabeth Roma.
Text: Guillem Roset/ACN